Så mycket mer än bara träning.

Idag firar jag två år med individuell programmering 🙂

Två år med konstant utveckling. Två år med små steg framåt. Två år där träning har varit så mycket mer än bara träning.

Det senaste året har det varit tydligt att träning bara är en pusselbit av flera i detta som kallas liv. Och jag har en coach som förstår det fullt ut. Att jag börjar tänka i nya banor, fokuserar på nya saker och glädjs åt små saker är inte min bedrift, Martin har en otroligt bra förmåga att få mig att tänka till, bara genom att få mig att sluta tänka och fundera.

Jag har inte bara en coach, jag har en mentor och en vän. Det har varit ett otroligt bra stöd under ett år som har varit tufft. Martin är en sån där coach som jag hoppas på att bli en dag.

Träningsmässigt har det gått fantastiskt dessa år. Jag blir bättre för varje dag som går. Visst, ibland känns det som om jag står och stampar på samma plats hela tiden, men då är det bara att titta tillbaka i träningsdokumentet och se ren fakta på att jag har blivit bättre.

Målen är långt från de samma som när jag började med programmeringen för två år sen. Och lite synd tycker jag om Martin som ska försöka få ihop mina galna idéer..det ska helt enkelt gå att bli uthållig och orka två maraton samtidigt som jag blir starkare inom tyngdlyftningen. Jag litar blindt på Martin 🙂

Jag ser fram emot många fler år med galna idéer och fortsatt utveckling, det här är ju bara början! Tack Martin och hela CrossFit Uppsala för att ni får mig att bli mitt bästa jag! 🙂

Leave a comment