En stund på rodden.

Mina ben! Bulgarian Split Squats i tisdags. Rodd igår. Cykel fram och tillbaka till jobbet på det. Jag tror att den där rullen behöver användas lite mer flitigt snart.

5600 m rodd igår. Ett lagom pass. Dessa ”kortare” sträckor känns korta nu förtiden, passet är över så snabbt. Ganska skönt att känna så i och med att volymen inte precis kommer gå ner..

Gårdagens pass var uppdelat i olika intervaller.
1. 1 km rodd @z1 – lugnt och fint vill säga – snittempo; 2.16/500 m (4 min 32 sek)
2. 6 x 30 sek@90%, 30 sek gåvila – tempo mellan 1.51-1.53/500 m
3. 500 m @2.10, 500 m@lite snabbare, 500 m@lite snabbare, 500 m@2.10 – snittempo; 2.06/500 m (8 min 27 sek)
4. 6 x 30 sek@90%, 30 sek gåvila – tempo mellan 1.49-1.53/500 m
5. 1 km rodd @z1 – lugnt och fint vill säga – snittempo; 2.18/500 m (4 min 37 sek)

Svettigt pass. I och med de korta intervallerna så flöt allt på riktigt bra. Har börjat köra mina konditionspass med pulsbälte. Roligt och intressant att kunna studera kurvan efter avklarat pass. Ett bra sätt att följa dagsformen också. Igår kändes det bra, och det bekräftades också i hur fort min puls sjönk mellan varje intervall.

Idag väntar ett mer styrkebetonat pass. Discoträning… 🙂

Leave a Reply

