Tankevurpa.

Sen ett tag tillbaka så poängsätter jag mina träningspass. Eller ja, det är inte själva träningspasset som jag ger poäng till utan min prestation och känsla. Ett fantastiskt verktyg som visar en större bild än bara själva träningsprestationen.

Sitter just nu och funderar tillbaka på mina senaste kommentarer och det faktum att jag summerade träningen i lördags till att jag inte hade någon riktigt “power” i kroppen. Jag tyckte att jag kände mig lite trött och sliten och att det var anledningen till att vikterna inte blev tyngre än vad de nu blev. Och nu när jag tänker tillbaka så kan jag inte annat än skratta åt mig själv och skaka på huvudet åt den där perfektionisten som aldrig är nöjd som återigen spelade mig ett spratt. I lördags lyfte jag vikter som för bara ett tag sen var mina maxvikter..nu var de ju bara tunga…

Det där med träningsdagbok och liknande är bra. De kan liksom lugna ett stressat inre och visar svart på vitt att det går framåt. Nu när jag har insett det jag skrev ovan så kan jag medge för mig själv att lördagens pass var fantastiskt bra, och det även fast jag kände mig lite sliten. Tänk vad hjärnan kan ställa till det för en..(som om det var något nytt liksom?!)

Ikväll blir det lyftning på ASK igen. Yey!

Leave a Reply

