Inte helt rak helt enkelt.

I måndags var det lyftning på schemat igen. Utan coachning denna gång, men ändå i en härlig atmosfär i och med att hela lokalen andas tunga lyft. Lyften gick bra, tekniken förbättras en aning varje gång men jag har en hel del rörlighet att jobba på.

Jag har flera år som fotbollsmålvakt bakom mig, och detta har satt sina spår – framförallt i mina vrister. Otaliga är gångerna som jag har trampat snett och stukat vristerna. Och ja, sånt har medfört att jag har blivit lite stel runt hela foten samtidigt som det har gett mig skapligt uttöjda leder just där skadan hela tiden återkommer. Nu är det inte allt för länge sen som jag klev snett med vänster fot, och det märks mycket tydligt – jag kommer inte ner lika djupt på vänster sida och hela mitt lyft blir snett. Detta måste fixas snarast!

Det är ganska intressant att en sån liten sak som en stel vrist (nu är detta baserat på mina egna små analyser) kan påverka ett helt lyft så mycket..det visar tydligt hur viktigt det är att ta dessa små saker på allvar, de kan ju ställa till med så mycket annat tråkigt. Ikväll ska jag därmed ägna minst 10 min (hey, vi får ju börja i liten skala..) till rörlighet av vänster vrist. Dags att säga hejdå till sned belastning helt enkelt 🙂

Annars väntar ett riktigt svettigt pass ikväll. Ska bli hur skoj som helst! 🙂

Leave a Reply

