Bara en massa lyft.

Måndagar är nuförtiden helt dedikerade till tyngdlyftning på ASK. Otroligt skoj, och man kan väl säga att jag från och med igår är tyngdlyftare på riktigt – ansökan om tävlingslicens är nu skickad och snart gör jag kanske min första tävling 🙂 Hur galet häftigt är inte det?!

Igår var det således träning på ASK. Och vilket träningspass det blev! Jag och Kirre blev instruerad och fick tips av ingen mindre än Carita Hansson – en av Sveriges bästa tyngdlyftare och en tjej med potential att gå riktigt långt. En aning starstrucked blev man allt och det var lite nervöst att börja lyfta 😛 Men det flöt på bra, även fast det för dagen vad ryck på schemat (inte precis min starkaste sida..), och jag fick höra flera positiva ord från Carita.

wpid-fullsizerender.jpgBild från senaste testtävlingarna hos CrossFit Uppsala

Att bli instruerad och inte behöva analysera allt för mycket själv är ruskigt skönt då det annars oftast är jag som instruerar. Jag försöker ta till mig varje ord som sägs, både för egen skull men också för att kunna lära vidare. Böcker och liknande kan ge en bra grund att stå på, men det är när man själv får testa som man lär sig som mest.

Nog kände jag av tidigare dagars träning under passet igår, och idag är benen stumma igen. Träningsvärken har återigen blivit min ständiga följeslagare. Men, inte ska det få stoppa en från nya äventyr. Idag är det dock vilodag, och det ska jag respektera..men, en låååång promenad med min vackra sambo blir det ändå. Även denna dag verkar bli helt fantastisk.

Leave a Reply

