När allt bara är bra.

Igår somnade jag med ett leende på läpparna och idag vaknade jag med ett leende på läpparna (även fast klockan ringde aaaaaalldeles för tidigt). Och varför då? För att man kan inget annat än vara glad efter en helg som denna. :

Igår var jag i Uppsala och lekte lite tävling. Eventen var roliga och jag presterade grymt bra rakt igenom. Men det bästa av allt var att jag var så avslappnad. Jag bara njöt, gjorde mitt bästa och var nöjd. Hela jag utstrålade en energi som inte funnits där på några år. Helt plötsligt var allt bara så roligt och ja, sådär som det ska vara när man släpper alla prestationskrav och tankar. Hur underbart som helst.

En liten summering av eventen för de intresserade;
Event 1 , som sen blev 2+3;
Först inom 12 min bygga upp till max i squat clean och front squat. Här hade jag på känn att det skulle gå bra ( jag har ju ändå spräckt två par byxor den senaste månaden så nog har musklerna vuxit alltid..). Det slutade med PB i båda grenarna – 84 kg (81 kg innan) i squat clean och 92 (91 kg innan) i front squat. Grymt nöjd. När 12 min hade gått så hade man ytterligare tre minuter på sig att först samla så många obrutna CTB som möjligt och sen resterande tid samla ihop så mångaCTB som möjligt. Jag fick 1 + 1, och det var precis vad jag hade hoppats på. Jag är fortfarande så imponerad av mig själv som överhuvutaget klarar av att genomföra en av dessa pullups..dem är liksom aldrig en självklarthet för mig.

Event 4;
AMRAP 16 min av; 50 kcal rodd, 30 ryck @20 kg, 40 kcal rodd, 20 ryck @35 kg, 20 kcal rodd och 10 ryck @45 kg. Så här efteråt kan jag erkänna att jag hellre hade gjort burpees, det var hemskt att ro och rycka! 🙂 Men det gick bra, stabil rodd rakt igenom där jag höll den hastighet jag klarade tillslut två ryck på 45 kg – också helt enligt mina önskemål. Att klara sittryck på en vikt som är 5 kg under min maxvikt efter allt det där som var innan är häftigt. Men oj vad svårt det var att motivera sig till att resa sig från rodden efter varje avklarad sträcka 🙂

Event 5;
20 thrusters, 20 burpees, 20 thrusters (time cap; 6 min). Funderade och funderade hur jag skulle bryta upp trhusters. 10:or eller 5:or? Oavsett vad jag hade bestämt så struntade jag i det från att jag plockade upp stången. Det blev 20 obrutna thrusters till att börja med, burpeesarna matades på och sen var det bara de där sista 20 thrusters kvar. Det gick betydligt snabbare än väntat, och jag är förvånad över min egen prestation. Sluttid: 3.55

Som sagt, jag hade en fantastisk dag igår. Och känslan sitter i idag fortfarande. Allt känns så lätt och bra. Inga om och inga men. Jag unnar mig till och med en otroligt inaktiv dag idag, och det känns ändå bara bra. Håll nu tummarna att jag kan hålla kvar vid denna känsla och slippa den där onödiga pressen – jag klarar mig ju hur bra som helst utan den, klarar mig till och med ännu bättre.

Lördagen förtjänar också ett lååångt inlägg, men jag tror att det räcker att säga att den gjorde mig än mer lycklig och glad. Firade i allafall ”lilla julafton” med den nya delen av min familj – Robbans familj. Imorgon tar jag med mig min vackra sambo och åker till Sälen där vi ska fira jul med min familj. Kan det bli så mycket bättre? Vilken jul det kommer att bli. 🙂

Leave a Reply

