Med gasen i botten och handbromsen i.

Jag har ägnat mig åt en hel del tillbakablickar den senaste tiden. Det är ju bland annat det som är det roliga med en blogg, att man kan gå tillbaka i tiden och se vad man gjorde för ett eller flera år sen. Går jag tillbaka ett år från idag är så det inte den muntraste läsning jag får. Jag mådde verkligen dåligt vid den tiden, eller det började iallafall gå utför ordentligt.

Stressad, ledsen och med alldeles för många tankar. December var inte lätt och om jag bara ska använda minnet så är det främst de tårfyllda kvällarna jag minns. Det är faktiskt först nu som jag verkligen kan se och förstå hur illa det var, det är nu jag förstår att det inte är så man ska ha det – just där och då så var det inte lika tydligt. Intressant vad stress gör mot en egentligen, och skrämmande att tänka att det kunde ha varit likadant idag också om vi inte tog det beslut vi gjorde.

Men iallfall. Jag känner att 2014 har varit året då jag har fått andas lite, landat lite och stressat ner lite. Och jag börjar bli lite trött på det 😛 Det räcker med att stå i kulisserna nu, nu vill jag ut och synas och höras igen. Det märks väldigt tydligt på mig att jag är ”fit for fight” igen, jag börjar engagera mig i saker. I vår ska jag börja instruera igen. Jag har börjat springa med en trailklubb och jag lyfter lite vikter tillsammans med några av mina atleter från YesBox. Jag vill sätta upp mål igen och göra en plan.

Det är just detta som är farligt med mig. Jag vill så mycket. Och helst hela tiden. Från noll till hundra, och sen tillbaka till noll och upp till hundra igen.. Den stora frågan nu är om jag har lärt mig något av det som har varit? Kommer jag kunna lägga band på mig? Kommer jag kunna göra saker med måtta? Kommer jag att kunna vara snäll mot mig, acceptera det jag kan och faktiskt nöja mig med det samtidigt som jag tar mig vidare. Jag har inget svar på dessa frågor egentligen, och jag tror att det är viktigt att jag hittar ett innan jag verkligen kommer igång med allt jag vill göra. Hittar jag mina svar så kan jag nog lova att 2015 kommer bli ett spännande år 🙂

Leave a Reply

