Nyårslöften – den bra varianten.

Lyssnade på en podd med Sara från Träningsglädje idag. Hon nämde att hon hade haft som nyårslöfte att unna sig ett par skor i månaden. Varför har jag inte tänkt på såna nyårslöften tidigare?

Varför måste de nyårslöfte vi ger till oss själva handla om restriktioner och förbättringar av oss själva? Skamkänslan när man ev bryter dem eller om man missar ett mål förtar ju allt jobb man faktiskt har gjort. Nej, jag ska göra som Sara detta nyår – jag ska ge mig nyårslöften som jag verkligen får ut något av och som ger mig glädje varje dag.

Så, vad kan det vara för löften då? Jag får nog fundera på det, och sen kanske jag delar med mig av några löften..hur skulle ditt nyårslöfte se ut om du anammade ovan?

Leave a Reply

