Tacksamhet och lycka.

Bara för att göra det lite krångligt för er så är detta inlägg tidsinställt. Så även fast jag skriver idag i texten, så menar jag igår, för jag skriver inte detta idag utan jag skrev igår (för er alltså, för mig är det idag just nu). He he he he..

Efter att vi la ner YesBox i februari och hela cirkusen kring att sälja ett företag som ska avvecklas, samt Emmas flytt till en stad långt långt borta och den egna förändringen i mitt liv så klev jag in i en sorts bubbla, eller ska man säga att jag drog mig tillbaka från “scenen”. Jag har inte pratat eller umgåtts med speciellt många under den här tiden och jag har liksom hittat ett annat slags liv. Men idag klev jag tillbaka ut på scenen och in i gemenskapen igen.

Tacksamhet, glädje och lycka var känslan som fyllde hela mig efter ett genomfört pass med mina föredetta atleter från YesBox och de som på lördag kommer vara mina teamkamrater. Jag är så glad att få vara en i gänget, att räknas. Som jag saknar allt det där vi hade med YesBox fortfarande. Alla vänner. Alla skratt. Alla upplevelser.

Jag vet att allt det där finns inom en nära räckvidd i och med den nya box som öppnade efter oss. Men, den sorg som följer med när jag vistas i den miljön gör det svårt att helhjärtat genomföra all min träning där. En dag kanske den känslan är helt borta, men fram till det känns det bra att veta att jag faktiskt kan vara med på ett hörn ändå. Att jag räknas ändå.

Det ska bli grymt skoj att tävla på lördag – efter dagens pass vet jag att det kommer gå fantastiskt bra och jag är redan nu stolt över mitt lag. Vi kommer kicka rumpa på lördag, det vet jag.

Kan man säga att jag nu trycker på play igen efter att haft pausknappen nere ett tag? Kanske att jag redo nu?

Leave a Reply

