Hej igen.

Jag har flera gånger haft tanken “idag ska jag blogga igen”. Men sen blir det ändå aldrig av. Jag har funderat lite på varför det har blivit så. Ett av svaren jag har kommit fram till är att jag har blivit feg. Jag har inte vågat skriva ut allt jag tänker och tycker. Och det är fel! Och sen när är feg ett ord som beskriver mig egentligen? Nej, bättring där Camilla. Du kan, du vill och du vågar.

Jag ska tävla i helgen. Lite intressant att just en tävling dök upp i min kalender nu när jag tränar på att inte träna. Jag tränar inte på att sitta still och vara lat. Jag ska bara bli lite bättre på att följa min vilja. Vill jag inte träna idag, så ska jag inte träna idag även fast träningsschemat säger det. Och nej, det betyder inte att jag är lat!

Jag analyserar mina tankar hela tiden. Varför tänker jag så här? Jag vet att jag är duktig, stark och bra jämfört med många andra. Jag vet det. Men man ska ju inte jämföra sig med andra 😉 Så, om jag jämför mig själv med just mig själv, är jag då så bra? Är jag i dålig form, eller känns det bara som det för att jag säger det till mig? Jag har ingen bra måttstock att gå efter, och då jag strävar efter att förbättra mig – hur kan jag då veta om det går bra? Ja, jag kan jämföra mig med mina tidigare siffror – och där är jag allt från starkare till svagare, snabbare till långsammare beroende på vad man mäter. Tankarna dyker upp under passens gång – ska vikten vara så här tung? Ska det vara så här jobbigt att springa denna sträcka? Hur hittar man svar på dessa frågor?

Att tävla nu i helgen kanske är bra för mig. Kanske att jag får ett annat slags “bevis” på min form? Och uppstår dessa tankar för att jag i grund och botten ändå jämför mig med andra – de där andra som jag ser upp till och vill vara som?

wpid-20141105_182638.jpg

Leave a Reply

