Ett skutt framåt.

Igår fick jag till ett sånt där träningspass som verkligen behövdes. Ett träningspass som gick bra. Senaste veckorna har orden mot mig själv varit hårda. Jag har inte skrivit ut tankarna här, men min fina stackars sambo har fått höra allt. Allt mitt ältande. Mina elaka ord till mig själv. Min bristande tro på mig själv. Så det var så otroligt skönt att igår få se och känna att jag faktiskt tar steg framåt hela tiden egentligen.

Precis innan fokuset ändrades i min träning och gick från styrka till långdistans så genomfördes en hel massa tester – jag tror vi testade allt som gick att testa. Givetvis är de siffrorna en måttstock till hur jag vill prestera idag. Fram till igår har jag lyft betydligt mindre än vad jag gjorde vid testtillfället. Det är svårt att ta även fast man vet varför. Men igår! Igår åkte 90 kg upp i frontböj, och det var med en betydligt bättre form än när jag tog 91 kg som är mitt max. Ren och skär glädje på den!

Jag behövde det där lyftet. Så enkelt är det.

Jag behöver också lite mål och mening med min träning. Blir svårt att motivera sig annars. Förhoppningsvis bringar helgens kommande pratstund med coach Martin lite klarhet i vad som väntar i framtiden.

Leave a Reply

