Ett avbrott mitt i veckan.

Jag postade ju den där listan med saker jag önskade göra under hösten för ett tag sen. En av punkterna var att samla vännerna och spela spel. Den kan jag nog bocka av nu. Visst, vi var inte så många igår (Rs syster kom förbi och hälsade på) men det är ju inte antalet som räknas..Jag tog min supersnabba cykel ner till stan efter jobbet och införskaffade ett sprillans nytt Monopol (man måste ha Monopol hemma!) och sen spelade vi heeeela kvällen.

Riktigt mysigt och ett välbehövligt avbrott från de vanliga vardagsrutinerna. Att jag sen förlorade stort och gick i konkurs hör väl till (jag lät Robban vinna…). Får se om vi kanske kan få till fler av dessa kvällar, om någon mer är sugen på att leka med lite pengar och gator så hör bara av er! 🙂

Det känns lite som om det är en ständig kamp att slå sig fri från de där rutinerna man så fint skapar för sig själv. Jobb, laga mat, träna, sova. Det är så enkelt att följa detta mönster hela tiden, så enkelt att man tillslut glömmer det absolut viktigaste..att leva. Nej, hädanefter ska jag verkligen försöka att tillåta mig själv att vara mer fri, våga följa känslan mer. Men! Inte för ofta, det är ju avbrotten jag vill åt, inte skaffa mig en ny rutin.

 

Leave a Reply

