Livstecken

Känns som att jag inte har haft så mycket nytt att skriva på senaste tiden. Jag tror att det främst beror på att jag har flyttat mitt bollplank till en fysisk person istället för att skriva ner alla tankar och kasta dem ut i världen. Mitt fina hjärta finns där vid min sida hela tiden, och behovet av att synas och höras har minskat något drastiskt då jag känner att jag har hittat min plats i vardagen och har hittat någon som finns där hela tiden. Livet, tankarna och känslorna befinner sig fortfarande i en bergochdalbana och kommer nog alltid göra, men den stora skillnaden nu är att jag är lycklig, verkligen lycklig, och tack vare det har jag hittat ett lugn.

Men, bloggen fyller ju ett annat syfte också än att vara min skärm mot resten av världen. Det är min chans till att inspirera, göra min röst hörd och även en plats där jag kan samla mina minnen. Så ja, nu får jag allt ta mig i kragen och börja skriva igen. Och ta bilder. Minnas helt enkelt! 🙂

Det händer ju faktiskt lite här i höstmörkret. Ett mörker som jag älskar så btw! Glädjen jag känner på morgnarna när jag får sätta på lyset på cykeln är speciell, och som jag längtar efter de där minusgraderna. I helgen blev det en tur till Trollhättan för ett-års-kalas. Den där guldklimpen växer alldeles för snabbt! Underbar helg som spenderades med några av de bästa i livet. Kommande helg ska spenderas i skogen. Sen väntar Uppsala om ett par veckor. Och ja, däremellan så tränar jag ju. Och, det går ju hyfsat bra..även fast jag just nu pendlar mellan att vara förkyld och inte vara förkyld. Undrar om kroppen kan ta och bestämma sig för ett läge snart kanske? 🙂

wpid-img-20141012-wa0005.jpg

wpid-20141011_095834.jpg

Leave a Reply

