Torsdag.

Perioden mellan AXA och OPTathlon kändes som en liten mellanperiod där jag inte riktigt hann landa i träningen och dess syfte. Men nu när vi kör igång en ny cykel så känns det lite mer som en nystart. Jag tror jag är lite mer motiverad nu och jag längtar verkligen efter att få köra allt från grunden igen. Och ja, det ska bli skoj att bli stark igen 😛

Känner av sviterna från gårdagens träning bra idag. Dessa utfallssteg alltså! Min rumpa! Älskade träningsvärk. Gårdagens träning bestod av en hel del benträning. Först 1¼ front squat. Vilken fantastisk övning för någon som jag som är så svag i botten och halvvägs upp i ett knäböj. Kände hur varje muskel jobbade. Avslutade träningspasset med 50 m utfallsgång med 30 kg i rack x2, samt lite andra övningar mellan de två 50 meters promenaderna..att gå 50 m med den där stången var jobbigare än väntat kan jag erkänna.

Idag ska överkroppen få sig en omgång. Skoj! 🙂

Har fått till vardagsmotionen bra nu också. Min aktivitetsmätare ger verkligen extra motivation, så nu blir det båda cykel till och från jobbet samt lunchpromenader och ev en promenad på kvällen. Att komma ut på lunchen är guld värt när man sitter framför en dator hela dagarna. Och detta med att cykla är inte heller så illa, speciellt inte nu när solen går upp ungefär samtidigt som jag cyklar och temperaturen börjar krypa neråt. Imorse var en sån där morgon då jag bara log och mådde bra 🙂

wpid-img_20141002_082043.jpg

Leave a Reply

