En massa strunt.

Träningen inför OPTathlon fortskrider. Det är en salig blandning av moment som ska tränas och förberedas. Det är morgonpass, dubbelpass, mjölksyra, tunga lyft, löpning osv osv som ska in i kalendern och vardagen. Några superresultat finns inte att redovisa, men ja, jag tror att det går åt rätt håll.

Långdistansen som jag valde att fokusera på i somras har satt sina spår. Mjölksyrapassen går långsammare, och jag är lite orolig inför row repeat testet under OPTathlon. Trycket i kroppen vill inte infinna sig, och det går långsamt när jag sitter på den där rodden. Jag lyfter inte speciellt tungt, och det tar sin lilla tid att bygga upp styrkan igen. Löpningen är väl det enda jag har som kan generera ett bättre resultat i år, men samtidigt, jag är tränad för att springa långt och långsamt, inte kort och snabbt. Och där ger mitt eget huvud en hel del motstånd också..

Nä. Jag kan nog inte påstå att jag är helt på topp idag. Klockan hann inte ens bli åtta innan jag hade skickat mitt första arga mail på jobbet (eller argt? Snarare rakt och ärligt skulle jag kalla det). Jag har varken mellanmål eller lunch med mig idag. Middagen igår blev kanelbulle efter en kväll i bakningens tecken. I huvudet snurrar helt fel tankar och ord.

Som tur var så var dagens första ord från mitt hjärta ”vad fin du är”. Sånt värmer hjärtat när huvudet bara pratar strunt.

Leave a Reply

