Ganska så briljant ändå.

Igår kom jag på en briljant idé. Jag tyckte det just då iallafall. Idén var att istället för att krångla in cykeln i Rs bil, ta med den hela vägen till Tumbo och hem igen så lät jag den stå kvar på jobbet över natten för att sen springa till jobbet dagen därpå. Jag var jättepepp hela eftermiddagen igår. Imorse började jag fundera över hur korkad jag kunde vara…

Men. Jag fick på mig löparkläderna, skorna samt den överpackade väskan och började trumma på mot jobbet. Och vet ni! Sista biten sprang jag faktiskt och log! Det var inte så himla farligt att springa så här på morgonen ändå, och känslan jag har just nu är ju helt fantastisk. Förhoppningsvis gör jag detta fler gånger (även fast det inte riktigt fungerar ihop med min programmering…) för det var ändå en ganska så briljant idé.

Lite tråkigt denna morgon var dock att min väska åkte upp och min chiapudding ramlade ut. Tyvärr gick även burken sönder så nu har jag ingen ordentlig frukost. Tre morotsbollar är inte jättemättande..men men, jag ska vara glad att jag har dem iallafall. På lunchen får det blir en cykeltur till Willys helt enkelt för att fixa lite mer mellanmål..jag ska ju ändå träna i eftermiddag också.

Hit till jobbet är det förresten strax över 6 km, en perfekt sträcka på morgonen. Jag tar inte någon tid under rundor som dessa, denna löpning gör jag ju mest för att transportera mig samt må bra helt enkelt. Vem behöver då tänka på kilometertider? Nä, nu ska jag fortsätta sväva fram i mitt endorfinmoln…och någon gång sluta eftersvettas 😛

wpid-20140903_074233.jpg

Jo, jag ser ju till och med halvgalen ut…

Leave a Reply

