Ett sorts lugn.

Återigen så tar livet plats. Eller nja, det tar inte plats från något annat. Jag lever livet helt enkelt. Och jag njuter som aldrig förr. Det är helt otroligt hur mycket som ryms i det där som man kallar hjärta (fast egentligen är det ju inte just där, i hjärtat, som känslorna finns egentligen..men ni fattar 🙂 ). För varje dag så fylls det än mer och jag kan inte med ord beskriva den lycka jag känner. Att bara se den där mannen som får fjärilarna att verka sockerhöga och alldeles stissiga får mig att le så där fånigt. Så nej, livet tar inte plats..livet bara är.

Jag befinner mig i ett lugn som jag inte har känt på massor av år. Tre dagar passerade nyligen utan träning. Tre dagar självvald vila för att vi spenderade någon dag i Stockholm och i varandras sällskap. För en liten stund kände jag en panik, panik över att missa de regelbundna passen och att kanske ses som lat eller någon som inte satsar fullt ut. Men jag släppte det ganska fort när jag märkte hur bra jag faktiskt mår ändå. Och hallå, det är ju inte precis som att detta sker varje helg 🙂

Idag går jag iallafall runt med en härlig träningsvärk. Inte en såndär som gör jätteont, utan en sån där som känns när man spänner magen lite extra eller kanske behöver använda axlarna lite mer. Gjorde ett flertal tunga lyft igår, jag ska ju ändå bli stor och stark nu..och det var roligt att vara tillbaka vid skivstången ordentligt. Blev lite nedstämd när jag upptäckte hur ”svag” jag är nu..men började fundera under uppvärmningen till det som var gårdagens andra pass. Jag kan inte jämföra mig med den jag var innan AXA eller vad  jag lyfte innan AXA, för det var en annan tid med ett annat fokus. AXA innebar att fokuset blev ett annat under ett antal veckor, och det jag gör nu är en nystart. Jag kan bara se vad jag gör nu, utan jämförelser. Det som gäller är post-AXA och inget annat. Så, jag får nog ta tillbaka det där med svag..jag är nog ganska stark ändå.

Idag ska jag köra ett riktigt CrossFit-pass. De passen förekommer inte så jätteofta i min träning, så det ska bli riktigt roligt. AMRAP 7 min av 3 power clean&jerk, 3 T2B, 6 power clean&jerk, 6 T2B, osv.. Ska blir intressant att se om mina T2B fortfarande sitter. 🙂

Leave a Reply

