Lite tyngre.

Flytten börjar nå sitt slut nu. Min lägenhet är i princip tömd och vår gemensamma börjar mer och mer se ut så som vi har tänkt oss. Men oj vad mycket saker man har! Och vad gör man av allt?! Det gör ont i mitt hjärta när jag ser hur mycket som slängs bort..denna onödiga överkonsumtion av saker! Aja, som tur är dröjer det innan vi flyttar igen..

Förra veckans träning fortsatte att vara lugn, inga tyngre vikter och inte speciellt jobbiga pass. Lördagens pass gjorde mig dock lite nedstämd. Nog visste jag att jag skulle tappa i styrka sista veckorna inför AXA, men att jag skulle tappa så mycket! I lördags var allt tungt. Inget roligt alls.

Denna vecka skruvas träningen upp en aning. Tyngre vikter och tuffare roddpass. Full fart mot OPTathlon helt enkelt. Körde ju förra året (https://chubbi.wordpress.com/2013/10/06/optathlon-2013/) så att köra iår igen verkar ju vara en bra idé..även fast jag känner mig svagare än svagast just nu. Aja, igår kändes mina lyft helt ok ändå;
A. Ettor clean&jerk @60 kg x 10
B. Boxhopp – bygg högt
C. 8 x 400 m löpning @85%, vila 2 min
Lyften var stabila rakt igenom. Kom ner bra under stången, men fortfarande känns det ju tyngre än vad det gjorde tidigare iår. Men men, det kanske vänder ganska snart? Löpningen gick bra, men så sprang jag på löpband också..blir ju lite lättare då. Bra tempo och bra steg iallafall och svetten rann om mig.

Idag står roddintervaller på schemat. 100%. Mjölksyra. Men men, det ska ju också tränas 🙂

Leave a Reply

