En ny början.

Så var en veckas vila över. En välbehövlig vecka som ändå inte har blivit så stillsam. Det här med att flytta alltså! Och att inte ha hiss! Och massor av tunga möbler att bära! Men, nu börjar vi se slutet på det hela, och det börjar bli riktigt fint här hemma. En helt fantastisk känsla att se vårat gemensamma hem växa fram. 

Iallafall. Träning idag. Starten på ett nytt äventyr. Vi kör igång försiktigt, och det är nog bra. Jag känner att styrkan är där, men kroppen är inte så fylld av energi som den brukar vara. Och ja, det är ju ändå förståeligt i och med den urladdning loppet var. Det svåraste är att ställa om huvudet och få mig själv att förstå att det faktiskt är okej att tycka att det är lite jobbigt fast det enligt mitt lilla huvud egentligen inte ska vara det. Jag vet ju att det kommer att ge med sig ganska så snart.

Dagens träning bjöd på back squat, power snatch. ryska step-ups samt turkish get-ups. Inga vikter att tala om överhuvudtaget. Grymt skönt att vara igång igen ändå, och som sagt, styrkan finns där fortfarande. Nu ska jag bara väcka det där lilla muskelminnet så att alla lyft känns så där självklara och naturliga igen. Just nu känns rycken lite aviga..och sen är jag återigen begränsad av min dåliga rörlighet i bröstryggen.

Det roligaste med dagens träning var dock att Robban var med. Han har gett mig fria, nåja någorlunda fria, händer när det kommer till att programmera hans träning. Yey! Idag blev det således lite tester, och det kommer fortsätta bli det resten av veckan. Så roligt och underbart att vara med om att han gör som jag säger och att han dessutom litar på mig 🙂

Faaaaast det absolut roligaste är nog att se honom stappla runt med världens träningsvärk efter Bulgarian Split Squats redan nu..undrar hur han kommer må imorgon? 🙂

Nåja, nu är vi iallafall tillbaka i normal rutiner. Imorgon ska jag ut och springa..första löpningen efter AXA.

Leave a Reply

