Fin helg.

Ännu en helg har passerat. En helg fylld av aktiviteter. Fredagen kickade igång helgen bra. Vilodag från träningen (blir många såna nu när det bara är 6 ynka dagar kvar till AXA) men det blev ändå lite motion i form av 2 h volleyboll (igen!). Fantastiskt väder och trevligt sällskap. Kvällen avslutades sen i soffan där vi firade mitt officiella byte av adress med massor av smågodis..visst kan man se det som en del av kolhydratladdningen? J

Lördag. Tro det eller ej men jag fick typ sova ut! Det där med att ha en morgonpigg sambo alltså..men men, vad gör det att gå upp lite tidigare på morgonen när man får njuta av amerikanska pannkakor på balkongen tillsammans med just denna sambo. Underbar start på dagen J Träning idag, men den fick vänta lite då packning av lägenhet fick första prio. Jag har lite svårt att förstå att allt det som händer nu är på riktigt..jag är lite rädd att någon ska komma och ta allt ifrån mig. Känslan av lycka och denna sorts glädje är så ovan.

Blev lite stressigt att komma iväg till Friskis sen innan det stängde. Men jag hann med mina 3 varv av 1300 m rodd och 100 m farmers walk med 2×24 kg KB. Ett lagom pass så här veckan innan AXA och att ro dessa sträckor känns riktigt kort. Efter Friskis blev det en tur till Vilsta där jag och Robban vandrade upp och ner för slalombacken 5 gånger. Jag ogillar verkligen uppförsbackar! J Formen finns nog där, jag ska bara tillåta det att faktiskt vara jobbigt. För jobbigt är det, men man tar sig igenom det..och nedför så känns det så lätt. Avslutade kvällen med bad och grill i Skogstorp.

wpid-img_2102.jpg

wpid-img_0788.jpg

Söndagen var planerad sen några veckor tillbaka. Skara Sommarland. Enligt yr.no och klart.se så skulle solen vara framme hela dagen så vi kände oss lugna när vi lämnade Eskilstuna och åskan bakom oss. Men nja..den där solen skymdes av tunga moln när vi väl kom fram. Som det åskade och regnade! Då Skara ligger ganska så nära Trollhättan hade vi bestämt träff med familjen Agestad..och tur var väl det, för istället för lek i vatten blev det nu en tur till Trollhättan. Kaffe och mys hemma hos Emma och Robban (jag och Milian spenderade större delen av tiden på golvet..älskade unge!) till en början och sen drog vi oss in till stan för att titta på fallen (Vattenfall släper loss allt vatten vid elverket kl. 15 varje dag (?) – grymt häftigt) och ta en kortare promenad. En otroligt mysig dag och ja, att få spendera 8 h i en bil med mitt hjärta är ganska trevligt det också.

20140803_145103

20140803_150409

20140803_150422

20140803_150507

IMG-20140804-WA0000

6 dagar till AXA. Jag är förvånad över det lugn jag känner fortfarande. Förväntan växer sig större och större, återigen känner jag glädje och inte bara rädsla inför loppet. Håller tummarna att temperaturen håller sig under 20 grader på lördag..då kan det nog bli en riktigt behaglig tur i fjället. Nähä, snart är det lunch.. de där kolhydraterna ska ju ätas.

Leave a Reply

