Man kan inte få allt.

Yrseln är kvar. Men inte lika påtaglig som häromdagen. Nu känner jag mig bara lite småfull hela tiden. Såå..igår blev det träning. Intervaller. Först 10 min uppvärmning. Efter det 6 x 400m @90%, 400m @50%. Att bara lunka på i ett lugnt tempo kändes hur bra som helst, skönt att röra på sig igen. Men fartökningarna..hur avigt kan det kännas egentligen? Försökte tänka på HUR jag sprang, men ändå kändes något fel. Aja, jag fick upp tempot när det skulle vara högt iallafall och jag skrapade ihop 7 km löpning igår. Efter sista intervallen skulle egentligen 10 min nedvarvning vara med också, men istället blev det ca 2 h volleyboll. Att spela volleyboll efter en löprunda när man redan är lite uttorkad är väl kanske inte det smartaste..mina vader ville bara krampa hela tiden. Men men, det var skoj och dessa sommarkvällar ska ju utnyttjas till max..

Det känns verkligen att sista veckan innan AXA är här. Det ska bli så skönt att få genomföra detta lopp och sen börja om med något nytt. Vet inte om det är nervositeten som spelar mig ett spratt eller om det är min osäkerhet som gör det – men jag har som en orolig känsla i kroppen hela tiden. Kommer jag klara detta? Hur ont kommer det göra? Kommer det vara som senast när jag sprang AXA – då det kändes som om lungorna skulle sprängas (jajo, jag hade ju ändå feber och frossa natten innan..)? Jag både ser fram emot allt och längtar till att det är gjort.

Hmm..det är så mycket tankar och känslor som flyger runt i mig just nu. Kär och lycklig, men samtidigt fylld av dåligt samvete och en udd av sorgsenhet. Vad hände denna sommar egentligen? Vart försvann allt som tidigare fanns där? Det är bara att acceptera..man kan inte få allt här i livet.

Leave a Reply

