12 fjuttiga dagar kvar.

Jaha. 12 dagar kvar idag. Det går undan nu!

Kläder att springa i är nu inhandlade och provsprugna. Blev så bra så. Senaste passet var 10 km i terräng. Blev ett varv runt Årbys milspår. Sprang utan klocka och utan musik, och ja, det var riktigt behagligt att bara höra sina egna andetag och låta tankarna vandra. Återigen gick det riktigt bra att springa och jag gillar känslan av att 10 km känns kort och enkelt. Inga problem att bibehålla steget eller drivet och jag kunde även öka bra sista kilometern. De två första kilometrarna gick dock mycket snabbare än planerat då jag hade Robban med vän bakom mig. De drog upp tempot bra (eller ja, jag gjorde ju egentligen det..så jag får skylla mig själv) och det var riktigt skönt då jag kunde vika av mot 10 km och därmed dra ner på tempot igen 🙂

wpid-20140727_210955.jpg

Känslorna inför AXA är blandade. Jag är bättre förbered än tidigare, men jag är fortfarande nervös och en aning osäker. Grymt skönt att ha Stina med under loppet, mitt fokus kommer bli på henne istället för mig själv. Jag är dock fortfarande osäker på Bydalsfjällsloppet..vi får se hur jag gör där helt enkelt.

12 dagar kvar alltså. Nu börjar uppladdningen ordenligt. Kolhydrater, vatten, magnesium, sömn..nu gäller det.

Leave a Reply

