Flyger fram.

Två löppass är gjorda. Och mitt självförtroende har vuxit lite igen. Gårdagens pass var helt fantastiskt! Det var dock många om och men innan vi väl kom ut och iväg. Det var varmt igår! Ruskigt varmt. Att springa direkt efter jobbet var otänkbart.

Det blev istället ett snabb tur till Sundbyholm. Andra gången i år som jag badar i riktigt sjö. Inte dåligt för en badkruka! Det var skönt att sen åka hem och inte göra något alls. Har varit en hel del flängande de senaste dagarna, så en stund i soffan var efterlängtat. Så mycket mer orkade jag inte göra i värmen igår ändå.

Strax efter åtta började temperaturen iallafall kännas lite mer behaglig. 28 grader visade termometern i bilen när vi rullade mot Årby. Det fick bli i ett pass i endast sporttopp. Underbart skönt att faktiskt våga springa så…

Började med 2 km i Z1-tempo. Det är svårt att hålla så lågt tempo när man är som piggast. Kanske hade kunnat gå liiiite långsammare än vad det nu gjorde, men, det blev bra ändå. Efter dessa två km väntade 5 km i 10 km-fart. Om det nu blev det vet jag inte, men jag sprang på riktigt bra tycker jag..speciellt med tanke på terrängen samt värmen. Det var så roligt att springa! Och helt underbart att få känna drivet i steget. Det kändes som om jag flög fram och inte ens smärtan av alla brännässlor fick mig att stanna. Åh, dessa löppass kan man leva på länge!

Glädjen över att dessutom få med mig Robban ut i skogen är obeskrivbar. Jag behöver inte ens tjata, han följer bara med. Förstår ni hur lycklig jag är som har hittat någon så fantastisk! Sen får vi se hur det låter den dagen han springer ifrån mig…

wpid-img_20140724_221826.jpg

Vila idag. Det blir en kväll i Skogstorp med poolhäng, bastu, grillat och bara en massa fredagsmys. Livet är förbaskat bra nu och jag njuter varje sekund. Yey! 🙂

Leave a Reply

