Njuter.

Livet tar lite extra tid just nu. Sista semesterveckan just nu och första veckan som jag och Robban har semester tillsammans. Det är mycket som ska hinnas med helt enkelt…och den där mannen som fångat mitt hjärta har lite svårt att ta det lugnt (nu sover han dock sött bredvid mig..).

För några timmar sen kom vi fram till Säfsen. Långweekend väntar med lite olika äventyr. Idag är dock hela sällskapet lagom slitna efter gårdagens kanottur på 6 h. Man sitter inte sådär jäääättebekvämt i en kanot men det var iallafall vacker natur 🙂 En mysig dag och vi klarade oss från ofrivilliga bad. Jag var förste kapten längst fram och klarade det galant (det mumlades en hel del bakifrån dock..). Ett antal mil blev det iallafall och jag kan varmt rekommendera den tur vi gjorde..men ta med tält! Det är bara korkat att ro två dagsturer på mindre än en dag.

image

image

image

image

image

Dagen innan igår så hade jag långtur i löpspåret. Till en början var det tänkt att jag skulle springa 25 km, kändes helt ok..15 min innan jag stack ut fick jag meddelande om att min träning var lite ändrad. Helt plötsligt skulle jag springa 42 km. Hjälp! Blev till att packa lite extra energi och sen begav jag mig till Vilsta. Det gick bra fram till 25 km, en liten dipp strax innan 15, men sen blev det segt. Benen blev stumma och löpningen gick långsammare än långsammast. Klev av vid 30 km och slängde mig på marken (givetvis började det regna strax efter..). Nytt försök på 42 km genomförs på lördag..liite nervös men det ska gå. Jag känner att jag är ovan vid de skor jag använder, fötterna tar stryk men samtidigt så är de fantastiska uppför. Så ja, det får gå helt enkelt. Inga större skavanker dagarna efter förutom att jag återigen lever i en karusell. Det snurrar lite för mig helt enkelt..hoppas verkligen att det gör över snart. Beror antagligen på att jag fortfarande har svårt att få i mig tillräckligt med vätska och mat..dessa långturer kräver en hel del. Bättring där!

Utöver allt ovan så har jag gjort det riktiga rullbandstestet, åkt MC, köpt snyggaste MC-kläderna (inte dem på bilden..) och bara mått bra. Det är så här det ska vara 🙂

image

image

Leave a Reply

