Att sakna.

Det tog ett tag men igår kom det ifatt mig, igår KÄNDE jag den förändring som har skett. Som jag saknade min vän, mina vänner, igår. För ett år sen var vi alla samlade. I samma stad med max 10 min mellan oss. Chansen var stor att man skulle springa på någon någonstans. Sen flyttade den första. Tog en del av mitt hjärta och flyttade flera mil bort. Alldeles för långt bort.
image

Och nu har den andra flyttat flera mil bort, givetvis i den andra riktningen. En bit till av mitt hjärta försvann. De där spontana kvällarna är förbi. Promenaderna runt ån. Alla träningspass. Det kommer inte att komma tillbaka. Det tillhör det förflutna. Framtiden kommer ge andra saker, men det går inte att komma ifrån att det vi hade aldrig kommer igen.
image

Igår gick det inte att hålla emot tårarna. De bara kom. Saknaden är enorm. Som ett stort hål i mig.

Tack och lov så har ju andra förändringar skett också. Vad hade jag gjort om jag inte hade känt din värme mot min rygg, din undran över vad som snurrar i mitt huvud när jag suckar djupt och ljudligt gör mig lugn på sätt och vis. Livet går ju vidare på olika vis, men saknaden kommer nog alltid finnas där. Och det ska den ju göra också, de där tårarna och smärtan vittnar ju om att det vi hade och fortfarande faktiskt har är något alldeles speciellt. Den vänskapen alltså!

Jag saknar er.
image

One thought on “Att sakna.

  1. Pingback: 2014 – året med avslut, men också en början. | Endast den som ger upp förlorar.

Leave a Reply

