Mindre bra idé igen.

Igår var det varmt. Ruskigt varmt. När det är så varmt ska man ta det lugnt, kanske ligga på en strand eller bada..man ska INTE vara ute och springa. Gissa vad jag gjorde igår?

21 mycket långsamma km tog jag mig igenom. Fy sjutton vad värmen påverkar! Givetvis hade jag vatten med ut, men två liter räcker inte långt så det gällde att dricka smart. Följde en ny led för mig. Kanske inte den roligaste men nu har man utforskat den också. Mycket svårsprunget på sina håll och idag är benen flammiga efter allt högt gräs och brännässlor som jag sprungit igenom. Vid km 13 hade jag turen att springa precis bredvid en sjö. Tog tillfället i akt och försökte kyla ner mig så bra det gick. Tröjan doppades i vattnet och drogs sen på igen. Hjälpte lite iallafall 🙂

Idag är jag lite seg. Spenderar dagen på föräldrarnas altan. Lär väl sluta med att jag somnar i en solstol..sover alltid dåligt natten efter ett långpass. Kroppen verkar ha lite svårt att gå ner i varv. Men men, sånt får man ta. Det är ju roligt att springa egentligen.. 😛

Träningen inför mina lopp går ju bra iallafall. Nu står det också klart att jag kommer springa båda ensam. Egentligen skulle ju jag och Emma springa AXA tillsammans, men hennes höfter sätter stopp för det. Känns tråkigt, men vad kan man göra? Hälsan går alltid först. Jag kommer sakna min väns sällskap och framförallt hennes orubbliga optimism. Emma kan nog få vem som helst att klara de där hemska uppförsbackarna. Så nu har jag inte bara själva sträckan som utmanar..nu ska jag även stå ut i mitt egna sällskap 😛

Jag saknar mina vänner. Inom mig råder en konflikt kan man säga. Jag är glad och lycklig. Och det ger mig dåligt samvete. Jag har träffat en helt fantastisk människa som jag vill spendera så mycket tid jag kan med, helst varje vaken minut. Men samtidigt så är det så många fler som också förtjänar att få sin tid. Hur får man det att gå ihop? Ibland så känns det som att man inte gör annat än sårar folk. Kommer den här känslan av att aldrig räcka till någonsin försvinna, eller är det meningen att den alltid ska vara där?

Nähä. Jag ska väl njuta lite av min semester nu. Heeeelt ledig idag då det dessutom är vilodag. Min kropp uppskattar det.

Leave a Reply

