Borta bra men hemma bäst.

I söndags landande jag i ett kallt och regnigt Sverige igen. Ganska så skönt efter en vecka med konstant sol och värme. Men, att det var så skönt att komma hem berodde väl kanske inte bara på vädret..;-)

image

Det blev lite träning i Turkiet. Ett antal egenpåhittade CrossFitpass och ett antal löpturer om morgnarna. Men det är ändå skönt att få träna på riktigt nu igen. Igår blev det således först ett pass på Friskis – lite tunga back squats och squat snatch. Och sen begav jag mig till skogen för 5 km på tid. Fy sjutton! Jag har inget emot att springa, men att pressa mig till en bra tid är hemskt. Och ja, igår gick jag ut alldeles för tufft och fick efter två km dra ner på tempot för att överhuvudet ta mig igenom de sista km. Men, jag märker en stor skillnad i min löpning ändå, det flyter på bättre och jag är mer avslappnad..så, nästa gång kanske jag kan putsa lite på den där tiden.

Angående löpning. Som jag ser fram emot mina kommande lopp! För engångsskull så är jag inte orolig. Jag har aldrig varit så här bra förberedd tidigare och det ska bli skoj att få ta mig an de kommande utmaningarna. Nu har jag även fixat nya skor med bättre fäste och en grym vätskeväska. Snart bara en månad kvar! Yey! 🙂

image

Dags att börja ta sig mot Friskis igen och sen rullar jag mot Trollhättan. Woho!

Leave a Reply

