Som i en karusell.

Uppdateringen har verkligen varit bristfällig. Jag har låtit livet ta plats istället. Och därutöver spenderat två dagar i en karusell även fast jag har både suttit och legat helt stilla. Vad pratar jag om egentligen? Jooo..vätskebrist antagligen, eller ett bakslag från den stressiga period jag nyligen lämnat. Att vakna och känna att allt bara går runt är inte något skoj kan jag meddela. Inte illamåendet heller. Detta om något bör göra att jag tar tag i drickandet av vatten, för jag vill inte vara med om en till sån morgon eller dag.

Första dagen med yrsel var i söndags, och ja, helt konstigt kanske det inte var med tanke på lördagens bravader. Hade för första gången ett dubbelpass i distans. Först ut på morgonen var 12,5 km rodd. Vaddå kramp?! Sista 2 km satt jag och vred och vände på mig i förhoppning att hitta något sätt att töja ut min stackars bakdel på. Efter detta var det bara hem för att äta och försöka få i sig lite vatten. Några timmar senare stod jag på startlinjen till Å-loppet. En tävling som var min träning och dagens andra pass. Hade inga andra planer eller förhoppningar än att bara få loppet och träningen gjord. När starten gick så rusade jag givetvis iväg tillsammans med alla andra och blev sååå arg på mig själv att jag inte tog det lugnt. Saktade jag ner steget? Nepp. Givetvis fortsatte jag trampa på och jag var helt säker på att väggen skulle komma.. Men. Det gick faktiskt bra. Första 5 km var några av de mest avslappnade jag sprungit och andra 5 km krigade jag bara på. Det hjälper ju att det står publik överallt, man vill inte riktigt slå av på takten. Detta gjorde att jag för första gången i mitt liv klarade att springa milen under en timme. Den glädjen alltså! Å-loppet sprang jag annars på 1 h och 3 min. Nöjd som sjutton. Och så där härligt trött 🙂

wpid-20140614_160145.jpeg

Träningen går verkligen framåt. Även styrkan. Jag är mitt uppe i en fas med maratonfokus, men styrkan finns fortfarande igår. Igår körde jag treor i marklyft på 100 kg. Det var lätt! Samma med power clean + jerk (EMOM i 10 min) där jag felfritt fixade 65 kg om och om igen. Kontinuitet är grejen kan man säga 🙂

Idag är sista dagen innan semestern börjar. Och vilken semester det ser ut att bli. Livet är bra nu!

Leave a Reply

