1 km x 3.

Återtest. Bara ordet gör mig nervös 🙂

Igår var det återtest av ett aerobt test som jag gjorde i början av förra cykeln. 1 km rodd x 3, vila 10 min mellan varje. I mitt huvud fanns inget annat än att förbättra mina tider från förra gången, problemet var bara att mina tider förra gången faktiskt var bra..så, ja, det skulle krävas lite av mig.

Dagen igår började inte bra. Orolig sömn hela natten. Kändes som om någon hade kört över mig och ja, orken och energin var som bortblåst. Kom fram till att det måste ha med det dåliga energiintaget i söndags att göra, och att löpningen faktiskt förbrände en hel del. Efter jobbet åkte jag tom hem och sov en stund!

Aja. Jag hade tur som fick med mig Emma i detta. Sida vid sida pustade vi och suckade vi. Första km var helt ok. Det var tufft men jag förbättrade helt klart min tid. Andningen var jobbigast, kändes som om jag fick kämpa med att få ner luften ordentligt..brukar inte ha de besvären. Andra km gick också bra, mycket vilja och även den tiden blev bättre…tredje intervallen dog jag rent mentalt. Jag orkade inte kliva ur den där bekvämlighetszonen och pressa på det sista som behövdes. Tiden blev väl helt ok, men ingen förbättring. Idag är jag bitter över den där sista intervallen.

wpid-20140603_192934.jpg

Det här med energi är en svår balans. Snart kommer jag börja mixtra lite mer än vanligt med kalorier och tajming. Jag måste dock se till att äta ordentligt i samband med mina längre pass, annars kommer dagar som igår. Orkeslös och med en aptit som aldrig går att stilla. Det enda jag kunde tänka på igår var vad jag kunde äta..konstig känsla det där.

Imorgon bär det av till Sälen. Hur underbart som helst! 🙂

Leave a Reply

