Fredag.

Fredag! Ingen ledig klämdag för mig inte. Men oj vad skönt det var att vara ledig igår! Gårdagen spenderades mestadels på balkongen hemma hos Marcus. Resulterade i ytterligare fler fina ränder efter sporttoppen.

På kvällen blev det träning. Först en stund på gymmet. Typ 1 h uppvärmning och sen var själva träningen över på 12 min 😛 Men det var ett bra pass och kroppen kändes bra;
EMOM i 12 min
Udda – hang power snatch + 3 OHS @35 kg
Jämn – 7 power clean @35 kg – touch and go

 wpid-20140529_175255.jpg

Tittade en stund när Emma tränade också men fick tillslut dra mig hemåt för att så småningom komma iväg på nästa del av träningen – barfotalöpning. Styrde bilen mot Skogstorp och fotbollsplanen där. Och sen sprang jag runt och runt i ca 22 min. Det var lite kallt om fötterna (kom också på senare på kvällen att det kanske inte är det smartaste att springa barfota på en gräsplan när man är allergisk miot gräs..men men :)) men annars gick det riktigt bra. Springer ju i vanliga fall i skor med 0 drop, dvs näst intill barfota, så löpsteget ändras inte speciellt mycket när det blir helt barfota.

wpid-20140529_202323.jpg

Idag har jag vila. Blir dock en promenad ikväll. Försöker få in så mycket aktiv vila som möjligt nu. För att kunna följa den bana inom militären som jag vill bör jag tappa ungefär 11 kg i vikt (förbaskade BMI och envisa läkare!). Det kommer bli en utmaning att få till (speciellt eftersom jag kommer gå emot allt jag vet och kan och inte ha det tålamod som behövs..) men jag tror att det ska gå. Jag är inte rädd att tappa greppet utan jag vet vad jag gör och framförallt varför (den här gången handlar det inte om estetik överhuvutaget!), det blir att ändra lite i kosten samt att tajma maten ännu lite bättre. Det ska gå! Jag tänker inte ge mig på någon diet, ingen quick fix, inte plocka bort makronutrienter eller liknande. Jag ska bara se över helheten och göra det så bra som möjligt. Det kommer helt klart bli en annorlunda och intressant sommar..

Leave a Reply

