Igår.

Gårdagens pass var nog tuffare än vad jag väntat mig. Först och främst så var jag konstant hungrig hela kvällen. Det där med att äta middag och vara lika hungrig efter som innan är inte helt ok tycker jag 😛 Och jag var skapligt trött/slut resten av kvällen också..så tufft pass tyckte jag ändå inte att det var. Jag kanske bara behöver lite semester? 🙂 (Bara 14 arbetsdagar kvar!!!)

Gårdagens pass var;
A. Clean pull+power clean+hang clean+clean – bygg snabbt till tungt komplex, stången stannar i händerna hela komplexet – Byggde upp till 60 kg, kändes inte ruskigt tungt, med det fick ändå räcka då tekniken annars hade blivit lidande.
B. 10 st för kvalité inte på tid av komplexet i A med max 80% av vikten från A – vikten blev således 48 kg, och tekniken blev bättre och bättre för varje lyft. Stången hamnade närmare kroppen och det flöt på fint. Blev tungt mot slutet så det var nog bra att jag stannade på 60 kg på A.
+
På tid;
30 kcal rodd
100 m farmers walk 2 x 24 kg
10 wall walks
100 m farmers walk 2 x 24 kg
30 kcal rodd
Tid: 11 min 6 sek

Sista delen var rolig. Tiden hade kanske blivit lite bättre om jag inte hade fått hoppa runt mellan varje övning. På Friskis får jag ju tänka till lite mer när dessa pass ska göras. Men det blev bra ändå. Farmers Walk kändes lätt så snart jag fick lite mangnesium. Wall walks gick förvånansvärt bra, delade upp dem i tvåor och hade inte allt för lång vila mellan varje set. Grymt härlig känsla att känna sig så starkare i den övningen.

I eftermiddag ska jag till min kiropraktor. Jag ser fram emot det! Jag känner stor skillnad nu när det går längre tid mellan varje besök. Rörligheten blir begränsad i bröstryggen, och det är skönt att känna hur det släpper efter ett besök hos kiropraktorn. Massagen som ges ser jag också fram emot, även fast det gör så ont att jag gråter 😛 Kvällens träning är rodd, bör vara ok att göra efter en behandling.

Allt känns så mycket lättare just nu. Jag älskar verkligen att ha saker att jobba för och mot. Och att dessutom känna att något går framåt och att små steg hela tiden tas är en fantastisk känsla. Apropå att jobba mot något, idag är det endast 87 dagar kvar till Bydalsfjälsllopet och 73 dagar kvar till AXA. Tiden springer iväg! 🙂 (Du missar väl inte att följa Team 1337s väg till AXA på http://team1337.me?)

 

Leave a Reply

