Framtidstro.

Jag gillar verkligen den här känslan. Känslan av hopp, känslan av att se fram emot något. Jag har bestämt mig för vad jag vill göra, det krävs lite jobb från min sida och det kommer bli en stor förändring för mig, men jag känner att det är rätt. Helt plötsligt så finns det något där att kämpa för. Precis som jag har mina små mål i träningen så har jag nu ett mål i livet. Jag hade ett mål i livet tidigare med boxen, när det försvann så kändes allt så ensamt och tomt..man behöver ha dessa mål. Man får inte fastna! Det spelar egentligen ingen roll hur mycket dina drömmar skiljer sig från det liv du lever idag..du har bara ett liv, så se till att göra det du vill. Helt plötsligt så tonades även min åldersnoja ner en aning. Jag känner mig inte lika stressad över livet längre, och det handlar ju helt enkelt bara om att jag har fått mer innehåll i det. Som jag är glad att jag tog detta steg. 🙂

I och med att fredagen var så fantastisk så har hela helgen färgats av det. Både lördagen och söndagen var underbara. Träning. Poolhäng. Bad (!). Slagsta glass. Födelsedagsfirande. Sommaren är för härlig. Tre träningspass hann jag med i helgen. Styrka i lördags på förmiddagen, löpning på eftermiddagen i en kokhet skog. Styrka igår igen. Benen har fått jobba hårt i helgen, och ja, jag har känt av cykeltestet från i fredags. Idag har jag vila, och det är nog bra..mina baksidor är lite uppretade.

20140524_155613(0)

20140524_155704

20140524_202043

 20140525_172931

20140525_111340

Jag må ha vila idag. Men helt stilla kan jag ju inte sitta. Nu har jag dessutom på mig att tappa några kg för att kunna förverkliga min förändring, och ja..då fick det helt enkelt bli en promenad hem från jobbet. Inte den roligaste vägen att gå, men en behaglig sträcka och ett perfekt sätt att få röra på sig lite extra. Får se om jag får till fler promenader hem..så snart jag har hämtat hem mitt däck från cykelverkstaden är det ju annars cykel till jobbet som gäller igen.

 

Leave a Reply

