Från punktering till succé.

Skapligt bitter igår när jag fick punktering efter endast 26 min cykling. Jag som verkligen hade sett fram emot den långturen! Åååhhh! Men samtidigt, det kanske var tur i oturen att jag fick den där punkteringen, idag har jag nämligen varit på nya äventyr 🙂

Som sagt, jag har börjat fundera på att kanske ändra lite bana här i livet. Jag vill jobba mer med kroppen. Och när jag börjar fundera på saker brukar jag ta tag i dem..och det gjorde jag för några veckor sen då jag påbörjade jag min ansökan till GMU – grundläggande militär utbildning. Idag var det dags för nästa steg och jag har varit på antagningsprövning i Stockholm hela dagen. Jag har varit ganska lugn inför detta, jag vet vad jag vill och vilka mål jag har, men jag har inte riktigt vetat vad som väntar. Men imorse blev jag ändå lite nervös, och jag undrade vad sjutton jag egentligen gjorde där.

wpid-20140523_214940.jpg

Dagen har inneburit en hel del väntande. Tålamodsträning om något. Men jag har också gjort en massa tester. Och ja, jag är så förbaskat nöjd! Idag fick jag på papper att jag faktiskt är bra, och jag kan om jag vill nå upp till de mål jag har satt, det jag vill finns inom räckhåll. Jag har det i mig, och det om något är en grym känsla. Vem vet vad framtiden bjuder på nu 🙂 Hur stärkande är det inte för ens självförtroende när tom testledarna är imponerade! Jag är så stolt över mig själv! Och en sak är säker..en testcykel är precis lika hemsk att sitta på som en roddmaskin 😛

Jag vet inte om det här är den väg jag väljer tillslut. Men jag har iallafall testat och genomfört något jag länge har funderat över. Och det är ju oftast det  som är det svåraste..att ta första steget. Jag har haft en fantastiskt rolig dag och jag ångrar inte för en sekund att jag skickade in den där ansökan. Hela eftermiddagen har jag gått runt med ett leende och bara haft en lycklig känsla i kroppen. Den är en härlig känsla att våga något och att lyckas. Den känslan kommer jag minnas länge. Jag är duktig, väldigt duktig till och med. Jag vet det nu.

 

2 thoughts on “Från punktering till succé.

  1. Hej!
    Jag går fortfarande runt och är glad över GMU-antagningen. Åh trevligt hade jag det också, när jag fick träffa dig. Superbra blogg, vilken kämparanda, så härligt.

    Lycka till med allt!
    Kram Victoria

  2. Pingback: 2014 – året med avslut, men också en början. | Endast den som ger upp förlorar.

Leave a Reply

