Levande.

Det är inte mycket som behövs för att man ska känna sig levande. Det är svårt att förklara vad jag egentligen menar med levande, men det är den där känslan som uppstår när man gör något annat än det vanliga, är spontan eller bara bryter de vanliga vardagsrutinerna. Typ.

I och med träningen så blir vardagarna ganska så lika varandra. Jobb, mat och träning ska tajmas för att allt ska fungera optimalt. Det är ingen uppoffring att göra allt då jag verkligen älskar det jag gör, men ibland så kan jag helt plötsligt märka att flera veckor har gått och att ja, varje dag har sett näst intill likadan ut. Lite så kändes det häromdagen. Och vad kan man göra då? Jaa, något man inte brukar göra helt enkelt..

Så. Igår innan jobbet packade jag väskan, planerade hur jag skulle göra med middag etc. Efter jobbet så tränade jag. Och sen styrde jag bilen mot Sundbyholm. Plockade upp mat på vägen. Och sen spenderade jag kvällen på en filt på stranden. Det om något får en att känna sig levande! Helt underbart att äta middag till ljudet av vågor som slår mot stranden. Solen glittrar i vattnet. Helt underbart! Småkrypen hade jag kanske klarat mig utan dock..

wpid-20140521_182912.jpg

Helt underbara dagar vi har just nu. Jag må älska regnet, men jag uppskattar solen precis lika mycket. Hur härligt var det inte att bara slänga på sig en kläning igår utan att behöva tänka på strumpbyxor eller en extra tröja?

 

wpid-20140521_121928.jpg
Reflexvästen är ett måste vid promenad runt Demofältet här på jobbet. Det är STORA maskiner som passerar en då och då, så det gäller att synas 🙂 

Gårdagens träning var rodd. Avslutade med 2 km där varje 500 m skulle gå snabbare än den tidigare. Tittar jag tillbaka på mina intervaller idag så tycker jag att jag kunde ha kört lite hårdare igår..men men, får komma ihåg det till nästa gång 🙂

wpid-20140521_174121.jpg

Idag ska jag cykla lååååångt. Ser fram emot det 🙂

Leave a Reply

