Helt vanlig träningsrapport.

Alltid speciellt när en ny träningsvecka drar igång. En hel veckas ny träning väntar, och ja, det är en skön känsla. Först var det meningen att jag skulle f å sällskap av Emma under träningspasset, men det blev ändrade planer. Usch, sånt tycker vi inte om..dagens glädjeämne försvann lite kan man säga och jag fick en brutal påminnelse om hur livet snart kommer att se ut. Det skrämmer mig lite (mycket!).

Det var ett svettigt pass idag. Ett jobbigt pass på sitt vis och det var otroligt skönt att få ta ut sig ordentligt (hmm..gör man inte det varje pass egentligen?). Idag vågade jag faktiskt ta fram kameran och filma lite av träningen. Alltid bra att göra det för att hålla koll på tekniken. Och sen är det roligt att kunna gå tillbaka och titta vad man har gjort.
Dagens pass;
A. Hang power clean (under knän) + hang squat clean (under knän) x5 set, 4 min – släpp från toppen mellan reps
B. Front squat, 3 x6 set – runt 60%, hastighet uppåt
+
3x med ökande intensitet per set
250m ski-erg
10 enarms push press med KB eller hantel, vänster arm – relativt tunga
250m skierg
10 enarms PP med höger arm
100m bear crawl
2 min vila

100 m björngång…mhm..folk tittade. Eller ja, de flesta är nog ganska vana att se mig göra lite konstiga saker vid det här laget. Och de flyttar oftast snällt på sig när jag kommer också 🙂

Nähä. Så mycket mer spännande saker har det inte hänt i mitt liv. Sov gott!

Leave a Reply

