En helg.

Helgen har spenderats i Stockholm tillsammans med Marcus. Träning. Mat. Vänner. Fitnessmässan. Ord som summerar helgen bra. Det har varit en fantastisk helg, en sån där helg som får en att le och bara må bra. Jaa, min transportlöpning från Rissne in till Sats Odenplan igår kanske inte bjöd på så många leenden precis…fy sjutton vad tungt det var! Första 6 km var en kamp, och då sprang jag ändå genom vacker miljö då. Vet inte om det bara var dagsfomen som spökade, eller om jag var för tom på kolhydrater eller om det helt enkelt bara blir tyngre att springa med barfotaskor på asfalt. Roligt var det iallafall att få uppleva Stockholm löpandes. Det gick fantastiskt bra att springa med GPS, den sa till mig när jag skulle svänga och när jag sprang fel. Och ja, jag hittade ju dessutom fram tillslut! 🙂

Idag vila..blir en längre promenad i skogen efter jobbet 🙂

I torsdags var jag på mitt förhoppningsvis (?) sista besök hos terapeuten. Jag börjar få kontroll på hur jag ska tänka och vad jag ska göra när tankarna går åt fel håll. Jag är fortfarande extremt kritisk mot mig själv, och har mina skyhöga mål och förväntningar, men jag är medveten om det på ett helt annat vis.

Jag tycker att det är helt otroligt intressant hur man kan börja se mönster och tecken bara av att sitta där och prata. Jag börjar se och förstå varför jag gör de val jag gör just nu, varför jag ser annat som mer viktigt idag än vad jag gjorde tidigare. Alla borde egentligen någon gång gå och prata med någon. Det kan egentligen vara vem som helst, det viktiga är bara att det är någon som inte är involverad i ens liv redan. Man öppnar upp och vänder på saker på ett helt annat sätt när man pratar med någon ny.

Jag tror fasiken att jag börjar bli viktig för mig själv. Det var nog på tiden 🙂

Leave a Reply

