Höger? Eller vänster?

Det blev en lugn valborg för mig som sagt. En lugn, men mycket mysig. Och det är ju så fantastiskt skönt att vakna upp dagen efter och må bra!

Första dagen på den nya månaden bjöd på dubbelpass för min del. Först ett pass på Friskis, där jag återigen hade turen att träna bredvid Emma. Mycket överkroppsstyrka i programmeringen – två EMOM (each minute on the minute) på 20 min med power cleans, bänkpress, svingar och pressar. Många lyft blev det och det var så där härligt jobbigt.

wpid-img-20140501-wa0009.jpg

wpid-img-20140501-wa0003.jpg

Efter träningen blev det häng med Emma och min absoluta favorit – Milian 🙂 Blev lite dåligt intag av mat där på dagen, blir lätt så dagar utan rutiner, och jag blev riktigt seg. Meen, det var bara att ta sig i kragen och bege sig ut på dagens andra pass senare på kvällen – 60 min cykling i luuungt tempo. Det var så vackert ute! Lite kallt kanske, men solen sken och det var knappt någon trafik på vägarna. Jag njöt verkligen och hade inte haft något emot en längre tur. Dock märktes det dåliga intaget av energi av senare på kvällen då jag kraschade totalt när jag kom hem.

wpid-20140501_193736.jpg

wpid-20140501_193749.jpg

Jag längtar verkligen efter lite semester nu. Kunna få ha dagar som igår varje dag. Bara träning och återhämtning. Kunna spendera flera timmar utomhus, se det vackra i vår natur och bara njuta. Börjar mer och mer komma fram till att ett jobb på kontor inte är min grej, jag behöver få röra på mig, aktivera mig mer om dagarna och få en större stimulans än vad min datorskärm ger mig. Hmm..får se vad för sväng livet tar i framtiden, eller ja, det handlar väl mer om vilken väg jag väljer att vika av åt..

Jag finner det återigen intressant hur mycket ens liv kan ändras – och även hur drömmar och förhoppningar kan ändras. Det viktigaste hela tiden är väl egentligen inte att ångra något. Även fast jag idag uppskattar annat än vad jag trodde att jag skulle göra för 10 år sen ångrar jag inte det jag har gjort. Jag ångrar inte min utbildning, mina karriärsval eller några andra val – för varje val jag har gjort har ju tagit mitt ett steg mer åt det håll jag idag går åt. Varje del av det jag har i mitt bagage uppfyller en funktion och hjälper mig att bli mitt bästa jag. Visst, ibland känns det som om man hela tiden får börja om från början, men är det inte just det livet handlar om? Att hela tiden hitta en ny startlinje? För hur tråkigt skulle det inte vara att gå i mål och sen stanna där hela tiden? (intressant att reflektioner som dessa kommer från en person som är livrädd för förändringar egentligen :P)

Förresten..jag och Emma har kickat igång bloggen för Team 1337 ordentligt nu. Spana in den! http://team1337.me
Vi finns på instagram också – team1337.me 🙂

Leave a Reply

