Så börjar vi om igen.

Aldrig trodde jag att den dagen skulle komma då jag uppskattade att göra Bulgarian Split Squats! Men som jag njöt av passet igår! Bulgarian Split Squats, marklyft och en AMRAP med massor av stabiliserande övningar (lite discogym över det hela nästan..). Det är så fantastiskt härligt att börja med en ny cykel, att få starta en ny resa. Det är ju nu man lägger grunden, som man utvecklas. Vart kommer denna resa leda? Hur kommer resultatet bli? Det får visa sig helt enkelt..

Pass enligt nedan;
A. Frontrackade bulgariska split squat@31X1, 6 per sida x4 set, 60s mellan ben
B. EMOM i 6 minuter 2 marklyft – hastighet uppåt, anpassa vikten efter det
+
AMRAP 20 minuter@lugnt och fint tempo med kvalite i rörelserna
30m enarms bottoms up KB carry per arm
10 enarms KB clean per sida
Stående “”anti rotational chop”” med antingen dragmaskin eller gummiband), 8 reps per sida
8 abmat situps

IMG_20140429_193031

Från och med igår är det fullt fokus mot mina maraton gällande träningen. Endast 115 dagar kvar till Bydalsfjällsloppet och således 101 dagar kvar till AXA. Kan tyckas konstigt att göra en massa styrkeövningar när man ska träna till två maraton, men det är precis lika viktigt att träna styrka som uthållighet..skadeförebyggande helt klart, och sen så vill jag ju inte förlora allt för mycket styrka nu heller. Tanken är ju att jag ska börja tävla i tyngdlyftning efter sommaren..så nog behövs styrkan. Sen litar jag till 100% på att Martin vet vad han gör och jag vet att jag kommer att vara redo för allt som väntar detta år.

Gårdagens pass gick bra med tanke på hur jag mår just nu. Detta jäkla pollen! Natten till tisdag var en av de värsta jag varit med om. Det gick inte att andas helt enkelt. Satt upp i sängen tillslut för att få luft. Håller tummarna att dessa björkar snart har blommat klart så att man kan få få känna sig som människa igen (och nej, jag har inte festat konstant i en vecka även fast det just nu ser ut så…). Denna natt var aningen bättre. Fortfarande brutalt uppvaknande mitt i natten på grund av andningen, men inte lika farligt. Ska bli intressant att se om detta påverkar dagens pass – 45 min rodd @Z1.

Ha en trevlig valborg! För min del blir det en lugn och nykter (strikt paleo som gäller!) valborg tillsammans med de bästa (och givetvis kommer vi spela Kent’s nya på högsta volym). Kan det bli bättre? 🙂

Leave a Reply

