Fortfarande där.

En hel helg fylld av CrossFit. Underbart..även fast jag inte har rört en vikt eller tagit ett enda löpsteg.

I lördags runt klockan 7 styrde jag bilen mot Falun. Varför sova ut på helgen när man kan ha annat skoj för sig? : Kom fram till Falun strax innan första eventet drog igång. Först kändes allt lite sorgligt. För det kändes som om jag inte tillhörde denna värld längre. Jag hade varit en del av den i och med YesBox, men nu stod jag plötsligt utanför och tittade in…det kändes tungt.

Men. Allt eftersom helgen gick så försvann den känslan mer och mer, och jag fick känna att jag – Camilla – faktiskt är endel av denna fantastiska värld. Och det även utan YesBox. Det är så otroligt häftigt! Jag tänker tillbaka till hur det var för 3 år sen när jag åkte på mitt första Regionals, och när jag var med på min första tävling i Sätrahallen..jag var så blyg och höll mig helst för mig själv. De gånger jag vågade mig fram och hälsa på någon av de större och kändare namnen var nervositet extrem. Nu i helgen sprang jag istället runt och kramades med alla, pratade med alla och bara känder en stor gemenskap. Jag är så glad att jag åkte till Falun denna helg för återigen blev jag påmind hur underbart allt i detta community är. Tänk vad många vänner man har runt om i Sverige!

Tävlingen då? Grymt bra arrangerat, roliga event och extremt duktiga atleter! Som alltid är man riktigt inspirerad efter en helg som publik och jag ser fram emot att få träna igen. Roligt också att se så många nya ansikten på tävlingsbanan. Att MK Open är en tävling utan kval och öppen för alla märktes inte minst i publiken. Det var många som inte visste var CrossFit är och det var underbart att få ta del av deras hänförelse över de prestationer alla atleter gjorde. Fast..det här med att vara publik är inte min grej..jag vill också tävla! 🙂

Jag är annars fortfarande däckad av allt pollen. Andningen är värst. Vilat några dagar nu och hoppas att det snart lägger sig en aning (längtar efter lite regn!). Imorgon drar nästa cykel igång i träningen och nu är det fullt fokus på de två maratonloppen som väntar. Tydligen inte så mycket löpning, även fast det kommer att förekomma, utan mer cykel, rodd och simning. Ska bli spännande detta 🙂

Ha en fin dag!

Leave a Reply

