Jag saknar dig redan.

Planerna om att kidnappa Emma (och ja, resten av hennes lilla familj) och med tvång få dem att stanna kvar börjar mer likna verklighet än dröm. Hur sjutton kommer tillvaron här i Eskilstuna bli utan min vän?

 20140424_182517 20140424_184304

Igår gjorde bästa Emms mig sällskap på Friskis när 60 min rodd skulle avverkas. Och som hon gjorde mig sällskap! Bra tempo höll hon samtidigt som hon orkade peppa mig. För egen del så är jag hyfsat nöjd med min insats. Hade jag orkat lite mer? Är jag för feg för att ta mig ur bekvämlighetszonen?

Distansen blev tillslut 13 774 m. Jag ville så gärna över 14 000 m. Nästa gång kanske? Men, samtidigt. Jag är ordentligt påverkad av pollen just nu (hoppas att det är pollen iallafall, jag vägrar vara förkyld!), och med tanke på att även den medicin jag äter gör en seg så ska jag väl vara nöjd. Dagsformen spelar ju stor roll..

20140424_180517

Det är såna här pass som väntar den kommande cykeln och fram till de lopp jag ska springa. Långa, men också långsamma. Till det så ska vi fortsätta kombinera styrka. Egentligen precis så som vi har gjort fram till nu också. Det har varit ett experiment. Kombinationen distans och styrka är inte den mest optimala, så hur gör man för att fortsätta utveckla båda delarna? Det Martin har gjort är att dra ner på volymen i min styrketräning. Jag har fortfarande lyft tungt, riktigt tungt, men inte lika mycket. Detta har varit en utmaning rent mentalt. Nästan varje styrkepass lyfter jag 80-95% av max. Huvudet måste vara med, och ibland är det riktigt frustrerande att hela tiden tycka att det är tungt. Det ska ju var tungt! Men samtidigt, genom att det är tungt hela tiden så är det svårt att känna sig stark, eller känna att man blir starkare. Så även fast jag kanske gör bra ifrån mig på de flesta pass så är känslan mest..tungt.. Jag tycker att det är ruskigt intressant hur mycket huvudet och tankarna påverkar ett pass. När man redan innan ett lyft vet hur det kommer att gå beroende på hur man tänker. Så, därför ser jag fram emot att få fortsätta utmana den delen hos mig själv, även fast jag vet att vissa dagar är mer kämpiga än andra.

Nä. Nu ska jag nog titta på filmerna från Bydalsfjällsloppet och AXA igen. Jag må kunna dem utantill vid det här laget, men dem gör mig lycklig. Titta du också! Vem vet, kanske står du brevid mig på startlinjen i augusti? 🙂 120 dagar respektive 106 dagar kvar..

 

Leave a Reply

