Vår, helt enkelt.

För en stund så uppskattade jag och gillade våren. Jag börjar ångra mig. Dumma dumma pollen! Jag brukar inte känna av pollen så farligt mycket, men nu verkar det vara en hel del som blommar så jag är så där härligt svullen runt ögonen, näsan rinner och andningen är tung. Men samtidigt..det går ju inte att hålla sig borta från skogen så man får stå ut helt enkelt. Och det här med att ligga ute på en solvarm altan tillsammans med en kär vän, sova en stund, läsa en stund..jo, jag gillar nog våren ändå.

20140419_170120

Häromdagen fuskade jag. Jag har inte haft löpning på en hel evighet i programmeringen så jag gav mig själv friheten att ta en kort tur i skogen. Det behövdes både för att få njuta av det fantastiska vädret men också för att bara få komma bort från allt. Fem helt fantastiska kilometrar blev det och jag ser så otroligt mycket fram emot alla de längre pass som snart väntar. Håll nu tummarna för en fin sommar!

20140420_192116

I övrigt så fortsätter testerna i träningen. 10 km rodd avverkades ju för några dagar sen. 42 min 22 sek kom jag in på. Tror jag är nöjd..höger höft började bråka med ett antal km kvar och gjorde det svårt att trycka på med höger ben, så det försvårade ju det hela en aning. Det har varit många tester nu på sistone, och jag börjar verkligen längta efter den vanliga träningen. Det är jobbigt mentalt att hela tiden ligga på max..och när huvudet inte vill, då är det svårt att få kroppen att prestera. Att jag ser fram emot den vanliga träningen ser jag som positivt, för det innebär ju att jag verkligen uppskattar resan och inte bara ser målet. Något verkar jag ju ha lärt mig! 🙂

 

 

20140418_134233

20140418_132852

  Hmm..det här med att jobba inomhus dagar som dessa..suck.   

Leave a Reply

