Behandla dig själv som du behandlar andra?

Började skriva på ett inlägg för snart en vecka sen, men hann aldrig klart och så försvann det bara..jag hade i alla fall varit på mitt tredje besök hos kuratorn och ja, varje besök väcker ju helt klart tankar.

Det jag hittills uppskattar mest med dessa besök (utöver att få prata om mig själv :P) är att jag nu VET att det inte är meningen att man ska känna och tänka som jag gör. Den där klumpen av ångest som är vardag för mig, den är inte konstant och den går att leva utan. Det är helt fantastiskt att veta att jag, förhoppningsvis, en dag kommer att slippa den. Jag har kommit en liten bit på vägen , men det är långt kvar att gå. Hur tar man sig bort från det då? Det handlar om att programmera om tankarna. Istället för att falla ner i det invanda mönstret och såga mig själv så ska jag försöka stoppa det direkt och bara acceptera att något har gått fel eller att saker är som de är, blir jag ledsen så har det gått för långt och ja, ibland är det inte lätt att stoppa i tid. Fast egentligen, om jag inte dömer någon annan för det jag dömer mig själv för så borde det väl vara uppenbart att det jag tänker är fel?

Behandla andra som du själv vill bli behandlad är det jag lever efter. Kanske ska lägga till att jag ska behandla mig själv som jag behandlar andra..fast..då kanske jag måste bli snäll först? 😛

Träningen rullar på. Har haft fler vilodagar den senaste tiden än vad jag egentligen vill. Men. Jag har ju haft ont. Och, jag har varit på massage och torterat benen. Så..vila har varit det enda rätta ibland. Igår körde jag 500 m rodd @100%. Det är allmänt känt att jag har respekt för de passen. Fixade så att Emma var på plats och hejade på mig igår, och tur var det! Emma peppade och pushade precis när det behövdes och jag klarade tillslut 1.39 min. En sekund långsammare än PB, men ändå helt ok med tanke på senaste tidens träning.

Framför mig ligger uppenbarligen en testvecka. Ska bli grymt roligt, men också mentalt påfrestande. Några PB:n vill man ju faktiskt fixa..

Leave a Reply

