Planlöst vandrande.

Jag har vilat i två dagar. Jag har haft ont.

Tror det onda hänger kvar sen Open 14.5. Brutalt pass där kroppen inte ville men där viljan gick in och tog över. Grymt nöjd över min insats och min tid. Och alltid lika trevligt att köra ett pass hos CrossFit Uppsala.

Men. Ont var det. Vänster arm har inte riktigt velat vara med de senaste dagarna. Oavsett omjag höll den i böjt eller utsträckt läge gjorde den ont. Armen pulserade av smärta. När jag väl tar till smärtstillande så är det illa..och ändå ska jag ha så svårt för att vila! Det är tur att jag har en klok coach när jag själv är så korkad och inte förstår att kroppen försöker säga mig något.

Idag känns armen lite bättre. Var hos min kiropraktor igår. Fy sjutton! 30 min ren och skär tortyr! Jag grät till och med (note to myself..ta bort sminket innan nästa besök..). Smärtan i armen hör antagligen ihop med min bristande rörlighet i bröstryggen. Vi fick nästan bort hela låsningen igår, och idag ska jag försöka komma ihåg att regelbundet töja bröstmuskulaturen. Alltså. Varför är det så svårt att få in rörlighetsträning i de dagliga rutinerna? Hur gör ni andra?

Konstant vila i två dagar existerar inte i min värld. Igår blev det därför en promenad. Kanske lite längre än planerat..var ute i 2,5 h och var skapligt stelfrusen när jag väl kom in i värmen. Men det var skönt att bara vandra runt utan en större plan. Gå dit jag ville för stunden. Mötte upp min fina Emms också. Såg henne torteras under några löpintervaller. Skratt. Skvaller. En fin kväll helt enkelt. Jag kommer sakna de kvällarna i höst..

Livet är intressant. Allt eftersom jag nu tar det mer och mer lungt så befinner jag mig mer och mer i nuet. Jag är här och nu. Imorgon är imorgon. Givetvis finns fortfarande en längtan efter det som ligger i framtiden, men att längta hör till. Men jag kan också se det vackra i det som händer just nu och njuta av detta ögonblick. Och just i detta ögonblick innebär det – FRUKOST! 🙂

Leave a Reply

