När insikten landar.

Det är lite häftigt, för jag slutar aldrig förvånas över att träningen faktiskt ger resultat. Ibland kan det kännas som om det går olidligt långsamt framåt, att allt tar så lång tid..men vad gör det när det går framåt?

Vissa dagar är tyngre, andra lättare. Det finns övningar jag älskar att göra, och de jag tycker är mindre roliga att göra. Men, de fyller samma funktion – att göra mig lite bättre varje gång. Och när man tänker efter så är varje minut, varje tanke, varje svettdroppe och all träningsvärk värt det. När resultatet visar sig så finns bara ren glädje. Jag har kunnat göra kippade pullups i ett år nu, men ändå blir jag lika jublande glad varje gång jag lyckas göra dem. Och hur häftig är då inte känslan när det börjar kännas ganska så lätt att göra dem och jag inte behöver tvivla på om de sitter just idag eller inte?!

När man hela tiden skyndar framåt och har svårt att glädjas över de små stegen så är ett tillfälle som detta underbart. För det påminner mig om att det faktiskt går framåt. Långsamt men framåt.

Körde gårdagens pass på ASK. Hang squat clean från block. Och även i den övningen visade det sig hur mycket tankarna spelar in. Skulle bygga upp till ett tungt kluster (1.1) för dagen. På ASK kan jag köra med tjejstång så det strular till det lite när jag ska räkna vikten. Var helt säker på att det var 63 kg på stången när det kändes tungt (men ändå förvånasvärt lätt..) och jag bestämde mig för att ladda på mer vikt för 63 kg kunde jag ju absolut inte sluta vid. Precis innan jag ska gå fram och lyfta så kotrollräknar jag vikterna..och istället för att få allt till 65 kg så visar det sig vara 70 kg, och helt plötsligt blev det väldigt mycket tyngre och jag klarade inte att ladda om. Nog lyfter vi lika mycket med huvudet som med resten av kroppen allt..aja 68 kg (som jag trodde var 63..) är väl inte fy skam det heller 🙂

Rodd väntar senare ikväll. Och imorgon 14.5..den lär kännas…

Leave a Reply

