En vinst mot mig själv.

Jag har fått höra från många att jag är smått galen som gör de saker som jag gör (tror det har varit den vanligaste reaktionen under lördagen). Och ja, det är jag nog..jag är lite galen, och jag älskar det!

Lördagens äventyr var fantastiskt. Roligt. Jobbigt. Läskigt. Ensamt. Underbart.
Jag har inte bara utmanats i att springa och cykla flera gånger om, eller att hålla mig vaken eller kunna prestera med få timmars sömn som grund. Jag har också fått springa och cykla själv i mörkret. Jag har spenderat många timmar i mitt egna sällskap. Jag har fått klara mig själv. Alla dessa saker skrämmer mig. Och det är också därför jag ser till att göra dem om och om igen. Jag är mörkrädd. Jag tror att jag har sagt det förut. Det skrämmer mig att vara ute själv om nätterna, eller att gå i en mörk skog eller ja, bara vara ensam i mina föräldrars hus om nätterna. Men, det finns något annat som skrämmer mig ännu mer..och det är när någon annan dikterar villkoren för hur mitt liv ska levas. Så, okej, jag är mörkrädd. Ska min rädsla få avgöra vad jag gör? Nej. Jag ska avgöra vad jag gör, och enda sättet att mota bort en rädsla är att utmana den. Så, därför ser jag till att vara ute när det är mörkt, cykla ensam genom Eskilstuna klockan tre på natten. Jag ska vinna helt enkelt.

Man kan acceptera att man är rädd för något. Men man ska aldrig låta det styra ens liv. Vad är du rädd för?

Jag är förvånad över hur bra jag mår idag. Jag mådde bra och kände mig bra igår också, förutom en ordentlig huvudvärk (när ska jag lära mig att dricka ordentligt?!). Redan igår längtade jag till nästa träningspass och det var riktigt nära att jag stack ut på en lugn löptur…men nej, det blev vila hela dagen igår. Lika bra det, för idag så väntar 14.4. jag vill väldigt gärna ta mig förbi T2B, men jag tror inte att jag fixar de 50 tillräckligt snabbt..roligt med lite rodd i Open iallafall 🙂

Leave a Reply

