#1milvartredjetimme – förberedelser.

Jaha. Fredag. Nya äventyr väntar i natt. Kanske inte ett av mina smartaste äventyr, men det ska bli grymt skoj ändå 🙂 Natten och morgondagens utmaning är låååångt från var jag egentligen befinner mig i träningen just nu, men jag kunde inte stoppa tanken på att köra när jag hörde talas om det. Nu har jag ju kompromissat lite och kör inte exakt som man ska..men äsch, man måste väl kunna skala även utanför CrossFitvärlden? 🙂

Såå. 00.00 inatt drar jag igång. Schema enligt nedan;
00.00 – 5 km löpning
03.00 – 10 km cykel
06.00 – 5 km löpning
09.00 – 10 km cykel
12.00 – 5 km löpning
15.00 – 10 km cykel
18.00 – 5 km löpning
21.00 – 10 km cykel

Detta påhitt kommer från Pace on Earth och kallas för “1 mil var tredje timme”. Grym idé måste jag säga! Vill man följa det hela så finns det ett evenemang på Facebook samt bilder på Instagram (#1milvartredjetimme).

Såå..fram till 00.00 ska jag nu försöka äta lite och sova. Speciellt mycket sömn kommer det ju inte bli under natten… Jag ser fram emot att känna hur kroppen reagerar på detta, samt hur känslan kommer vara runt 22.00 imorgon när jag har gjort klart sista etappen (om jag klarar mig så långt..). Kommer jag vara förstörd? Spännande värre 🙂

Vi hörs under natten! 

One thought on “#1milvartredjetimme – förberedelser.

Leave a Reply

