Open 14.3

Idag har jag kört Open 14.3. Min rygg och mina hälsenor överlevde. Men så valde jag också att fokusera på form framför hastighet och slutresultat. Mitt slutresultat är jag helt klart nöjd med ändå, hade gärna hunnit med någon rep på nästa vikt men nja, jag hade nog inte kunnat köra snabbare utan att äventyra formen.

Denna WOD gör mig lite ledsen. Det man oftast får försvara inom CrossFit är avsaknaden av form – att det för många är viktigare att vara snabb än säker. Och ja, efter att ha sett ett flertal prestationer till Open 14.3 så kan jag inte annat än hålla med kritikerna. Det är verkligen tråkigt att se så många bland till och med eliten lyfta så otroligt fult!

Men men. Vi gör alla vårt val. Vissa saker är mer eller mindre viktiga för oss alla. För mig var valet enkelt denna gång (även fast jag kanske hade kunnat göra några lyft än lite bättre…). Just nu känner jag mig bra, ryggen känns bra. Jag är dock helt slutkörd och var halvt förstörd efter passet (ingen dålig dipp jag fick!), men det hör väl till när det är “tävling”. 🙂

Nedan ser ni mitt bidrag till Open 14.3. Enjoy! (För er som inte har kört ännu kan jag helt klart rekommendera step ups istället för boxhopp..).

Open 14.3 from Camilla Autio on Vimeo.

Leave a Reply

