Det känns bra.

Precis hemkommen från ett träningspass. Det blev ett ganska långt träningspass, men det beror mycket på att jag känner mig så otroligt förvirrad på ASK fortfarande. Hittar inte vikter och vet inte riktigt vad jag får och inte får göra. Några välbekanta ansikten såg jag idag i alla fall, och det var skönt att få känna av en viss gemenskap. Det önskar jag att dessa större gym blev bättre på, att bli mer personliga. Att våga gå fram till den som är ny och kanske iallafall säga hej..få en att känna sig trygg.

Dagens pass;
A. EMOM 10 minuter 2 Clean & jerk – lätt vikt, 60-70%, för KVALITE
B. Push jerk – bygg till max
+
EMOM i 10 min:
Jämn: 5 thrusters@40kg (ändrade till 35 kg)
Udda: 20m bear crawl
+
EMOM i 10 min:
Jämn: 5 overhead squats@40kg (ändrade till 35 kg)
Udda: 10 toes to bar (drog ner till 5)

Jupp. Jag kände mig dum även här när jag körde min björngång. Men men, vad ska man göra? Det hör ju till min träning, och lite blickar får man helt enkelt stå ut med. Och sen märker jag att jag tänker alldeles för mycket under mina lyft. Jag vet att det finns så många duktiga lyftare på detta ställe att jag är rädd för att göra fel, jag vill göra så bra som möjligt ifrån mig och då misslyckas jag totalt istället. Därför fick jag nog inte ut mitt max i push jerken idag..stannade besviket på 75 kg..

Nästa helg väntar en ny utmaning! Det ska bli hur skoj som helst. Har kompromissat lite med coach Martin så jag kommer inte göra exakt som man ska..I alla fall. Pace on Earth har ett evenemang några gånger om året som heter “1 mil var tredje timme”. Detta tänkte jag vara med på när det körs nästa helg igen 🙂 00.00 natten mellan fredag och lördag kör man första milen och sen rullar det på fram till 21 på lördagen. Yey! Kompromissen är att jag springer 5 km varannan timme och cyklar 10 km varannan (ska egentligen hitta någon att slå ihop mig med också..men vi får se hur det går..). Jag längtar! 🙂

Nehepp. Snart kanske man ska sova.
Det känns bra just nu..

Leave a Reply

