En ljusare vardag.

Behovet av att skriva av sig när man befinner sig på en topp är inte lika stort som när man befinner sig på botten. Så borde det egentligen inte vara – det är ju precis lika viktigt att förmedla att man mår bra och är glad som att berätta att man behöver en kram. Jag är glad just nu och vardagen ser lite ljusare ut. Så ni vet 🙂 

Hela helgen var det fullfart. I lördags tog jag och Kirre tåget till Stockholm för att köra Öpen 14.2 på Nordic. Inga stora förhoppningar för min del i och med C2B – målet var minst en, och ja, det fixade jag. Så jag är helt klart nöjd 🙂 Fantastisk stämning på Nordic, roligt att se så otroligt mycket folk! Och helt fantastiskt att få säga hej till alla. Jag älskar detta community.

Det var en mysig dag i Stockholm i det vackra vårvädret. En sån där dag då man känner sig levande. Dagen avslutades med middag hos en  arbetskollega och sen utgång. Jag är dock alldeles för vuxen och förståndig (?) så jag valde att gå hem redan strax efter midnatt..en lång dag på boxen väntade ju på söndagen. Hela söndagen var nämligen vigd åt flyttstädning. Det var dags för oss att lämna YesBox helt. Även fast det var sorgligt att plocka ihop allt och städa undan så blev det en fin dag, och man kan nog säga att YesBox är ett avslutat kapitel nu. Vi har sagt hejdå helt enkelt. Resterande som är kvar att göra är ju av avsluta själva företaget..men det är ju inte riktigt YesBox.

Det hann dock inte mer än bli måndagkväll innan saknaden efter YesBox slog till extra mycket. Igår kväll tränade jag nämligen på Friskis. Fy sjutton vad mycket folk! Överallt! Jag har nog aldrig varit så uttittad som jag var igår, och många skrattade nog bakom min rygg när jag körde min 100 m-intervaller fram och tillbaka i korridoren och när jag gick mina 30 m björngång. Men men, låt dem skratta..jag vet ju att det jag gör bidrar till att göra mig till en bättre version 🙂

Gårdagens otroligt svettiga pass;
@80% aerobisk intensitet
5 varv av 2 pullups, 100m löpning
vila 3 minuter
12-10-8-6-4-2 Power clean@25kg, 100m rodd
vila 3 minuter
5 varv av 6 hand release pushups, 40 double-unders (nasty kombination!)
vila 3 minuter
21-15-9 overhead squat@15kg, boxhopp@50cm – gå ner
vila 3 minuter
15-12-9-6-3 benböj, 30m bear crawl
vila 3 minuter
21-18-15-12-9 marklyft@30kg, 100m löpning

Idag ska jag ut och springa i skogen. Det längar jag efter 🙂 Ha en fin dag!

Leave a Reply

