Frihet i mörkret.

En extra dags vila som egentligen inte var extra var precis vad som behövdes för att få bort förkylningen. Igår var det så dags igen att bege sig ut i spåret. Dock ingen tempoträning denna gång utan lugn och fin jogg där syftet enbart var att njuta.

Jag älskar friheten som min pannlampa ger mig, grymt bra investering. Jag kan springa i skogen när jag själv vill och jag kan springa vart jag vill. Underbart. Jag tror också att den begränsade synen på sätt och vis hjälper mig att bli mer säker på foten. Jag måste känna av marken bättre och parera för rötter och stenar mycket snabbare. Mörkret gör också att backar försvinner en aning, man ser inte riktigt när det går uppför och det är svårt att veta när backen tar slut. Bara positivt med att springa i mörkret helt enkelt. Det enda som påverkas negativt är väl tempot..men det är nog en vanesak, så snart jag börjar lita mer på mig själv och mina fötter så kommer nog tempot höjas.

Gårdagens pass blev tillslut 5 km som avverkades på 33 min ungefär. Som alltid en härlig känsla i kroppen efter avklarat pass. Idag väntar ett betydligt tuffare pass. Blir nog skoj 🙂

20140223_180510

Kort vecka annars för min del. På torsdag styr jag bilen mot Sälen. Tre dagar med så mycket längskidåkning som möjligt. Åker ensam till Sälen. Inte för att jag vill, det handlar mer om att jag inte har så mycket annat att välja mellan. Story of my life..fantastiska liv.

Leave a Reply

